Relationer

 
 
Jag funderar enda lite pa den har boken jag laser, Mia skriver tex " ska min man ha sex med mig ska han forst stada hela huset oppna dorren nar jag kommer hem och ha lagat god middag. Sen nar vi gar och lagger oss sa ska han erbjuda mig en lang massage och saga att det ar helt okej om du somnar ingen stress och press. Sen far han dessto mera morgonen efter. Okej jag forstar henne precis men det handlar ju bara om henne. Hennes kille da, han kanske inte tycker det har ar ett toppen upplagg?  Ska allt vara pa hennes vilkor ? 
 
Men den ar intressant.  Barn, dom ar underbara fantastiska sma varelser men dom FORSTOR. Det ar sa svart att ha en vuxen relation. Nar man helt plotsligt blir
bara MAMMA och PAPPA. Med en massa ansvar press och stress lite somn. Det borjar fan redan nar man ar gravid, man blir fet och tjock vill inte ha sex det enda man ar helt uppslukad i ar den dar bebisen som vaxer innuti. Jag kunde sitta hemma i timmar och fylla i sma bocker och lasa lasa, rakna i kalendern. Vilken man engagerar sig pa samma satt. Sen laser man dom dar gulliga tidnings repotagen om dom dar hellylle familjerna nar mannen ar SA DELAKTIGA hela tiden. Och sa satter det sig en liten tagg dar inne. Varfor ar det sa har. Varfor ar det  bara jag som ar gravid, varfor bryr han sig inte lika mycket? Sjalv ser man fram i mot Ultraljudet som om det vore julafon, och mannen honom far man paminna sa han inte bokar in nagot annat viktig. Vill han kanske inte ha barn bla bla.. Dessutom mar man illa, kan inte ata vad man vill och hormonerna sprutar ut genom oronen, och aderbrocken vaxer fram langst med vaden och man inser sakta att man aldrig kommer fa tillbaka den dar snygga lackra kroppen. Och antagligen kommer vara forvisad till baddrakt dom narmaste 5 aren. Om man ens kommer sa langt som till en strand.  
 
Nar ungen vall ar ute. Jag vet inte dom dar forsta veckorna var for mig helt okej. Men sen vardagen. Ja pappa gar till jobbet. Vink vink vid dorren. Forst var det ganska kul. Nu ar jag hemma mamma, ska ga pa stan dricka kaffe latte och rulla barnvagn. Vanta hemma med middagen klar. Och klart jag kan stada diska handla och laga mat. Jag menar han jobbar ju faktiskt. Jag gar ju bara hemma. Hans liv rullar pa nastan helt som vanligt. Han kan ga pa efterjobbet ol bara sa dar. Gora saker. Medans man sjalv sitter hemma med lackande tuttar och skrikande bebis. Vad gor man nu. Inget jobb att ga till telefonen ar tyst inga email som maste skickas, inget afterwork.
Ingen behover mig. FEL den dar lilla bebisen i famnen behover dig mer en allt annat. Men det ar ju inte riktigt samma sak.
Nar man traffar gammla kollegor och manniskor utanfor  barn sfaren vad har man att prata om ???? Ingenting for man gor ingenting man ar med sitt barn umgas med andra som har barn. Sa snabbt har man forvandlats till en sadan dar som man hatade innan som bara PRATAR BARN HELA TIDEN.
 
Och vad pratar man om med sin man, barn... barn barn barn
 
 
Nar man tillslut val pallrar sig ut, utan barn. JA da ar det som en cirkus, svarmor ska ringas in och allt ska vara forberett in i minsta detalj, har ar mjolken jag har pumpat, glom inte att lillen ska matas kl 5 och kl 8. Skriker han prova att rapa honom. Hur blev det sa har? 
 
Varfor pratar jag med min man som om han vore nagon slags barnvakt? OCh nar man vall ar ute da ar det knappt roligt for inte slappnar man av. Det ar helt enkelt javlig orattvist.
 
Och den stackars pappan han jobbar ju sa hart tjanar pengar och forsorjer familjen sa det ar lika bra att han sover i gast rummet for han maste ju fa sin somn han ska ju ga till jobbet i morgon. Ja menar jag ska ju bara ta hand om en liten bebis. Inte lika viktigt.
 
OM jag hade en losning pa det har, tank om man hade vetat allt det har innan. Men det var vall tur kanske att man inte forstod.
 
Mina rad,  skaffa barnvakt ga ut 1 kvall i veckan och gor nagonting annat tillsammans. Sa du ni far nagot att se fram i mot och nagot att prata om.
1 gang i veckan  det later mycket... ja men ar det en gang i mandaden kanns det som om det knappt ar nagon ide for da kommer det bli sadant stahej oj oj vi har barnvakt tank om han ar ledsen dar hemma. Nej vanj dom vid barnvakt det tar dom ingen skada av
 
Prata Precis som  att man servar bilen 1 gang om aret borde alla par ga i tearapi en gang om aret. For det ar svart. Man pratar och pratar men allt kommer inte fram och allt gar inte in. Och ibland tror jag man dom behover
 
Om du har rad,  staderska det ar vart alla pengar i himmlen. Att stada ar inte sa jobbigt. Men att slippa kanna pressen over att jag borde stada. Ar guld
 

Nej jag vill nog inte ha flera barn...  
 

Kommentarer
Postat av: Nina L

Bingo. Någon annan som vet hur man gör?

2009-09-26 @ 11:12:55
Postat av: Nina L

http://www.mama.nu/blogg/sannas-blogg/



inlägget 24 september

2009-09-26 @ 11:31:46
Postat av: Cissi

Bita ihop och intala sig sjalv att framot 1.5 ar blir det battre - OM 1/han engagerar sig i bebin och det inte bara ar du som gor allt (och dessutom lagger dig i allt han gor och pratar bebis hela tiden) och 2/man inte gar i varldens depression och blir alldeles isolerad. Nej, det ar inte latt... Men visst ar det harligt nar de ar 2ar + ? :) Kram! Cissi

2009-09-28 @ 20:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0