Rakels skola....

Tiden gar sa fort sa fort. Sitter har i morgonrock och kl ar 15.25. Tog mig faktiskt lite valfortjant sovmorgon i morse. Jag vaknar alltid nar pojken gar till jobbet kl 6 sen kan jag inte somna om men i morse lyckades jag.  (kanske for att jag var ute i gar mellan 12.00-23.30)


Resten av dagen har jag tillbringat framfor datorn, svarat pa mejl och fixat med var svenska skola, betalat rakningar, och grejat med Rakels skola.


Det har blivit varsta dramat sa klart.


Hon gar ju nu pa privat Montessori skola i motsvarande svensk 6-ars verksamhet. Har kallas det for Reception class. Men  nu maste hon byta klass till hosten.

 

Men eftersom alla klasser “redan ar skapade” och hon nu ska borja year 1 ar det mycket svarare att komma in i en redan full klass. Vi forsokte med att hon kunde fa ga om ett ar hon fyller ju ar précis pa skarven 21 dagar fel. Men det gick kommunen inte med pa.



Det kunde dom ju ha hasplat ur sig innan kan man tycka. De tar latt att vara efterklok vi borde satt henne pa vantelista for lange sedan till alla dom har skolorna. Men det gjorde vi inte.

Sa i morgon ska jag ga och besoka 3 st skolor och satta upp bade henne och Isak pa vantelista.  For den skolan som kommunen har foreslagit till henne ligger 1 timme har ifran och ar varst varsta getto council estate skolan i Wood green. Ni i sverige kna nog inte ens forsta how bad it is... Ja dar kommer hon inte att borja de tar ett som ar sakert.

 

Enda posetiva ar att jag och X kexet  faktiskt kommit riktigt bra overrens sedan den har “krisen uppstod” De tar sa skont for vem orkar braka om skolor. Vi vill ju bada 2 samma sak. Dessutom har jag ju t id nu och tjabba med allt det har nar jag ar hemma.


Kommentarer
Postat av: Sara

Det loser sig ska du se kram

2010-04-29 @ 21:44:47
URL: http://londonsmile.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0