Lite tankar forsta dagen tillbaka pa jobbet..

De tar konstigt borde jag inte vara hur nöjd och glad som helst fina barn, underbart hus en fantastisk pojkvän. Men enda ligger det dar och gnager jag hatar och gå till jobbet och bara sitta har och tulla tummarna och inte forlat uttrycket göra ett skit. Vad ska jag gora med mitt liv? Jag kanner mig inte riktigt glad. Just nu kanner jag mig bara arg. Skulle vilja ga hem och bara skrika pa vad vet jag faktiskt  inte riktigt.... Kanske skulle sluta ata mina P-piller det kanske ar dom som hormon spokar. Men med tanke pa hur fertil jag ar sa ar det nog ingen bra ide. For fler bebisar vill jag inte ha 2010

  

Att oroa mig for min ekonomi det borde vara något av mitt nya nyårslöfte att skriva ner alla mina utgifter i Excel ark. Jag kan inte spara och jag ar en impulsiv shopper. Nar jag känner mig lag ledsen sa ar det som jag behöver ett fix. Jag köper något nytt och sa mar jag bättre. Och sen mar jag daligt for jag spenderat pengar. Det ar ju väldigt kontraproduktivt.

Jag ar vadigt bra pa att spendera pengar väldigt bra. Men jag vet inte pa vad. Har ingen aning förra veckan betalade jag £100 i barnomsorg £100 till MR Big som slarvat bort planboken £ 40 till städerskan, £100 for min och Rakels nyarsklanningar ja sa dar rullar det pa.

 

I bland onskar jag att erfarenheter inte hade gjort mig visare att man inte visste sa mycket. Nar han dar hemma säger saker sa isar det till längst ryggraden och jag tanker om han säger sa har nu eller gör sa dar. Hur kommer det da vara om 10 ar. Jag vet hur det kan bli och jag vill inte hamna dar igen sa ibland känner jag mig som en overpedagogisk skollärare som sätter upp regler dar hemma for hur det ska vara och inte vara for att undvika konkurrs.

 

Jag far ofta hora du ar sa sa stark Malin, stark vad betyder det ?

Att jag kan lyfta 50 kg i bankpress? Jag känner mig inte stark. Inte alls faktiskt.

Har aldrig riktigt fullföljt någonting i livet hoppar fran land till land, ingen karriär, ett fallerat äktenskap. Glidit fram pa en rak macka… Stark? Nej jag känner mig inte stark jag kanner mig liten svag och javligt jobbigt needy.

 

 

Sa Lösningar pa mina ”problem for 2010 ar”

 

Fora ekonomi dagbok, och se vad jag spenderar pengar pa. Har gjort det med mat innan och det fungerar bra.

 

Gå ner i arbetstid.

 

Grata mindre jag kan grata nästan varje dag for nästan ingenting jag det ar inte klokt.

 

Ha tjej middag 1 gång i månaden tror jag behöver alta mera

 

MEN JAG AR Lycklig OVER

 

Att jag gatt ner 10 kg i vikt.

Fortfarande ar alskad, har friska barn och ett vackert underbart hem.

Och att han denna dar fortfarande alskar mig, saknar mig och står ut med mig.

 

 

Att jag har min blogg sa jag kan skriva av mig lite sa kannns det bättre.

 

 

I kväll ska jag ga hem och dricka en flaska rödvin, laga en god middag och titta pa Gossip Girl


Kommentarer
Postat av: Johanna

HEJ kära!

Visst är det sjukt!

Så känner jag oxå ibland..man har typ allt, men är ändå olycklig eller olycklig?

Kanske mer att man har en sorgsen känsla...

Och PMS..herregud! jag har precis haft värsta PMS, fråga Nils och barnen.

Jag var för jävlig!!! hemsk, elak och hade INGET o då menar jag INGET tålamod alls.

Och detta med pengar,,,jag har fan inget sparande och i lever över våra tillgångar och ja...så är det bara!!!!

Fick b.la Joe Malon parfym av Nils i julklapp när han var i London, de reste med handbagage och när de skulle checka in slet de upp de fina HARRODS paketen..med siden och sammetsband, slängde ena presenten i papperskorgen. To much vätska!!!

Så jag fick "bara" parfymen, (o en fin väska:)

Men nu MÅSTE jag ju ha bodylotion så klart.

Kan jag sätta in pengar och du köpa och sen skicka till mej.??? Det vore såååå snällt.

KRAMAR JOhanna

2010-01-04 @ 21:08:38
Postat av: Malin

Man dom ar for roliga tankte han inte pa det, vilken sort/lukt vill du ha ? Du far komma hit och shoppa sjalv :)Miss you

2010-01-04 @ 22:08:45
Postat av: johanna

Ja, jag planerar att åka och göra LONDON ivår!!!!

Men tills dess...kan du köpa JOE MALONs bodybutter, en burk med VINTAGE doften.

Kostar ca 35-40 pund.

JAg sätter in pengar"!!!

SNÄÄÄÄÄÄÄLLA!'

Kjam Kjam

2010-01-05 @ 16:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0