Invandrare


Rakel och jag var forsta gangen pa Svenska skolan.

Fikade i Crouch end...

Funderade pa hur jag ska tvatta alla fonster

Hem och tittade pa Family guy och hade mys...

Jag tycker det ar viktigt att hon haller sitt hemsprak vid liv. Jag marker redan hur hon mer och mer pratar engelska hemma. Och snart kommer den dar svenskan vara ett minne blott. Om vi inte underhåller den.

 

Och alla studier böcker jag har last visar pa att det ar viktigt att underhålla sitt hemsprak/kanslo sprak.  Jag vet att alla inte tycker likadant. Men sa tycker jag och det star jag fast vid.  Jag vill inte att dom ska komma tillbaka till mig nar dom ar vuxna och klaga pa att varför pratade vi inte mera svenska hemma? Som manga aldre idag ”klagar over” att varför pratade inte mina invandrade föräldrar sitt modersmal med mej det hade varit roligt att kunna. For sa ar det faktiskt jag ar nu mera en invandrare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0