Paslakan



En rolig incident utspelade sig i vart hem i gar kvall, 1 gang i veckan typ byter jag alla lakan har hemma. Det ar ganska mycket lakan som ska bytas, 3 dubbelsangar och en enkel sang. Ni som tvattar kanske forstar att de tar en viss skillnad pa att byta Isaks gammla spjalsangslakan till hans numera dubbelsang. Sak samma. Jag bytte lakan i var sang i gar, men andra saker kom i mellan sa “han ” inte satta pa nya lakan..

 

Jag och Big halvligger i soffan de tar dags attt ga och lagga sig, Big han ska upp kl 4 nastfoljande dag for att ta taget till Paris. Han gar upp forst for han ar valdigt trott, jag hor hur han utbrister



-          Where is all the sheets??!!!

-          On the bed Svarar jag tillbaka for det ar dom ju , bara inte pasatta.

 

Nar jag kommer upp borjar jag badda sangen, pa med orngott och lakan.


Men sa tanker jag, varfor ska jag byta lakan, jag gor det ju gammt, han kan ju faktiska hjalpa till.       

Sa jag gar in och borstar tanderna laaaaaaange lange. Tanker att tids no gar han vall klar med sitt och da maste han satta pa paslakanet innan han gar och lagger sig. Men nej han borjar fixa med sin kostym, passen, kallsorteringen, stoppar i disk i maskinen osv. Vi mots i trappan for vid det har laget har jag ocksa borjat plocka jag tanker inte ge mig med paslakanet. (Jag kanner ocksa en stigande irritation, kan han bara inte byta lakanet....?) han fragar mig vart jag ar pa vag, for jag liksom vander i trappen nar jag inser att han fortfarande undviker sovrummet...


– ehh just picking up some stuff


Till slut nar kusten ar klar gar jag upp, ooch vad ser jag. Big star lutad mot sangen och stirrar fortvivlat pa paslakanet....

-          Are you going to help with this...? Fragar han mig.  

 



Forst tanker jag bara OMG och sager det till honom ocksa, vad ar det for fel pa dig, en vuxen man som inte kan byta paslakan. Men sen istallet for att bli sur, vilket jag normalt satt skulle blivit sa bara brister det for mig jag borjar as garva jag tittar pa honom och sager, du jag fattar ditt lilla spel (att han gjorde allt for att inte bli lamnad ensam med paslakanet, till och med kallsortering. ) Han garvar ocksa, men jag sager det till honom seriost hur kan du inte veta hur man byter paslakan, han forsoker forklara att man inte har paslakan i US, vet inte om de tar sant. Hans foraldrar har det inte, minns dom hade alla dom har trassliga lakanen och filtar. Som Sverige i borjan av 1900 talet.

 

En av dom forsta presenterna jag gav honom var ett duntacke, och paslakan.. Stackars mannen sov med bara ett lakan mitt i vintern i en oisolerad lgh i London. Det blir inte manga barn gjorda under sadana omstandigheter.  Men nu har jag lart honom att byta paslakan.


Kommentarer
Postat av: johanna

hahahaha!!!

Faktiskt riktigt gulligt!

//

Johanna

2010-05-19 @ 12:18:15
Postat av: Jenny

Haha, jättebra att du inte gav dig.

Varför var han så rädd för att testa?

Var han rädd för att göra bort dig?

Typiskt män. Min man kan göra liknande saker ibland.

Haha, det här ska jag skratta åt länge!



Tack för att du delade med dig!

2010-05-25 @ 20:03:12
URL: http://ladyj112.xpy.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0