Praktik



Foto fran London svenskar..

Dalig uppdatering sa ar det nar jag ar pa prakitk. Det ar roligt larorikt och mycket intressant. Men jag hatar att vara “ny pa jobbet” att alltid behova fraga om allt hela tiden. Sen kanner jag mig lite utanfor for alla som jag arbetar med kommer fran helt andra kulturer och har valdigt olika varderingar och bakgrunder. Manga ar trotta och utarbetade och bryr sig inte lika mycket. Jag ar fortfarande en pigg aktiv framat student som vill leverera bra vard och som tycker att det ar helt okej att hjalp en patient till toaletten aven om det ar mitt i middagen. Jag tanker hur fornedrande ar det inte till att borja med for patienten att behova be om hjalp for att ga pa toaletten. Jag ar dar for att hjalpa. Jag klarar inte av att saga “nej lilla Vilma du far vanta“. Men det gor manga andra och det tycker jag ar hemskt. Och dom blir vall kanske lite trotta pa den nya studenten som ska vara froken duktig hela tiden..

Jag har givit 3 injectioner inga problem alls.Jag har tittat pa liggsar som du skulle kunna stoppa in en tennis boll i.. sa djupa och stora och dom luktar...forfarligt far mig att bli lite latt illamaende och katetrar… dom sager att den nasta ska jag satta in hmmmm har inte vant mig annu. Nu ar jag pa langvarden typ, jag tror fortfarande jag vill ha ett jobb med mera fart och flakt. Min mentor som jag har nu som tycker jag ar super duktig, tycker jag ska jag jobba pa A &E (akuten) eller pa surgery. Vi far vall se..


Kommentarer
Postat av: Sara

Det ar klart de tycker att du ar super for det ar du ju!! Var dig sjalv det ar bast! Kram

2011-04-04 @ 12:53:54
URL: http://londonsmile.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0