Landet ar som balsam for sjalen






Det basta med att man borjar bli vuxen ar att man kan umgas med sina foraldrar pa ett helt annat satt en nar man var en arg skrikig tonaring. Nu umgas jag med mina foraldrar for att jag vill och for att jag tycker det ar trevligt inte for att jag maste. Jag kanner inga krav press och stress pa saker som jag ”maste gora” nar jag ar med dom.  

Jag och mamma vi gillar samma klader, shoppa samma saker, garva at samma saker. Vi kan sitta uppe och fnittra at faniga saker precis som tva tjej kompisar. Sen sa klart kan hon ju ga mig pa nerverna totalt ibalnd. Men inte just nu... 
Ju aldre man blir dessto mera verkar man fa gemensamt med sina foraldarar.

Min kompis Maria kom och halsade pa en dag och vi begav oss pa en liten barhopping med baten. Det ar roligt att ses inte bara i London hela tiden. Jag far alltid mest hemlangtan till Sverige nar jag ar dar. Jag hoppas att jag en dag nar jag har lart mig ta det lite mera lugnt kan ha ett landstalle i Sverige. Men inte annu kanner mig inte mogen for annu mera ansvar.

Jag har precis tillbringat 5 underbara dagar pa landet med barnen. Blivit lite for solbrand  och badat massor. Barnen ar sa dar harligt bruna med lite skrubbsar bade har och dar. Jag gillar och vara pa landet det ar total avkoppling och det finns ingenting att gora. Jag badar tvattar haret, varmer lite vatten till disken diskar, lagar lunch. Barnen leker, hoppar pa trampolinen, pysslar i tradkojan, badar lite till spelar spel, lyssnar pa radion och ater dricker kaffe och fikar. Finns nog ingenting som ar mera avkopplande. Nar jag ar hemma haller jag hela tiden pa och pysslar och fixar med nagot. Stadar plockar och donar men inte pa landet. Om jag kanner mig sjalv ratt sa skulle det absolut sakert inte vara samma sak om det var mitt landstalle. Nu tillbaka till jobbet. Medans barnen njuter av dom sista dagarna pa landet.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej Malin! Fina bilder och fina barn du har! Jättekul att läsa din blogg! Ha det bra! Ellen :)

2011-08-11 @ 18:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0