Nu borjar det pa riktigt

Har haft min forsta introduktion till min praktik plats i dag. Pojkvannen tyckte jag var den snyggaste sjukskoterskan han sett nar han sag mig i morse. Sjalv var jag bara sa nervos och stirrig. Men det gick bra sa klart.


Kanns minst sagt lite konstigt att ga runt pa sjukhuset i sjukskoterskeuniform och patienter kallar dig nurse. Dom ser ju ingen skillnad. I dag fick jag sitta med en doktor och lyssna pa nar hon tog i mot patienter. Hon var jatte snall och forklarade en massa.  Sa roligt och fa vara med och lyssna, jag tanker alltid det nar jag sitter i ett vantrum, undra vad som ar fel pa patienten brevid mig undra vad dom pratar om innanfor den dorren. Och idag fick jag vara innanfor dorren...En av patientern jag sag i dag fick sin diagnos och ar valdig sjukt. Jag tanker pa det nu x kommer antagligen komma i hag mig for resten av sitt liv medans for doktorn ar det bara ytterligare en patient.  Pa mandag borjar det pa riktigt. Men det ska bli sa roligt och jag ar sa excited.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig! Puss

2011-01-13 @ 22:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0