Brandalarmet igen....

Dom senaste dagarna har brandalarmet gatt 3 ganger. Det ar lite halvraddigt nar man jobbar pa en last avdening med mentalsjuka patienter. Oftast ar anledningen rokning pa rummet. Jag forstar NHS och att dom vill framja halsan, men ar det sjukvardens grej att forbjuda patienter att roka?

For det gor dom ju i princip nar dom ar inlasta och inte far lamna avdelningen. Vi har en tradgard, men dar far det inte rokas for det inom sjukhus omradet. En del patienter far lamna omradet sjalva, en del far lamna om dom blir eskorterade. Jag kan saga att det agnas timmar varje dag till koande patienter som vill ha sina ciggaretter bli utslappta inslappta och eskorterade pa rokpaus. Men jag har roligt och det ar valdigt givande.

Nej alla ar inte helt nuts, och vi pratar mycket dom senaste dagarna om Norge och Amy Wineouse, och om Sverige sa klart. Dom tycker alla att det ar valdigt exotiskt att ha en swedish nurse pa avdelningen. Jag visste att det skulle bli sa. Och jag har fatt ge mina forsta intramuskular injections det ar med den storsta langa sprutan som man ger i rumpan eller i armen. Den forsta var lite laskigt. Det ar en konstig kansla att sitta dar med en stor lang nal och tanka, nu ska jag sticka den i nagon annan. Och samtidigt latsas som att man har gjort det 100 ganger innan.  Men snart har jag gjort det 100 ganger och da ar det inte laskigt langre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0