Nar borjar sommar lovet?

 

Nar man har haft sommar lov i 20 ar mellan 6 juni till 20 Augusti sa kanns det konstigt nar ens barn fortfarande gar till skolan den 13 Juli, och en vecka kvar har dom innan sommarlovet borjat. Sjalv kanns det som att hela sommaren redan passerat.

Den har veckan har varit bra, huset tomt. Jag fullkomlligt alskar varat nya bord och det gor barnen ocksa varje dag efter skolan sa sitter vi dar och fikar och snackar. Jag laste en rolig bok for Rakel i gar

 

From How to be a princess

 

A prince kisses you awake after a hundred years of sleep do you

1 Fall instantly in love and agree to marry him

2 Tell him his breath is smelly

3 Roll over and go back to sleep

Vad tror ni min egna lilla prinsessa svarar “Mummy I would not do anything of that, I would just be so happy to be awake...”

Annars sa kampar vi pa med Rakels skola de tar inte latt alla ganger och jag skulle kunna ge typ min hogra arm for att Rakel skulle kunna ga i en Svensk skola, och inte i en super competitive hogpresterande Engelsk skola. Jag vet att dom gor allt dom kan, men och sitta pa kvartsamtal och hora att hon ligger minst 1 ar efter ar aldrig roligt.

Nu har vi antligen hittat en tutor, sa hon kommer hem hit till oss. Sa lyxigt, for det ar inte helt latt att lasa laxor med 2 barn hemma och vara super pedagogisk. Tutorn  hjalper Rakel med laxorna. Hon ar utbildad primary school teacher, direkt importerad fran Canada. Sa hon borde ha koll, hon hade valdigt fina referenser och Rakel gillar henne det ar huvudsaken.


Kommentarer
Postat av: Millan

Ja visst ar det underligt att de inte gatt pa sommarlov annu. Det kanns som om hela sommaren har forkjutits till slutet av Juli och hela Augusti. Hemma i Sverige tyckte man ju nastan att det var host nar halva Agusti gatt och man var tillbaka i skolan.



Usch ja, det ar svart det dar med skolan. Vilket ar gar din tjej? Min son gar year 1 och jag tycker inte det ar forran nu han kanns mogen nog att ga i skolan alls egentligen. Han ar dessutom augustibarn sa hade precis fyllt 4 ar nar han borjade. Det var for ungt helt klart! Det jag har allra svarast for med var skola (som jag i ovrigt tycker mycket om) ar att alla resultat osv sitter pa vaggen till allman beskadan. Det kan ju ite vara kul att vara den som alltid ligger langst ner... och inte sarskilt motiverade heller?! Mycket underligt system tycker jag!

2011-07-15 @ 12:11:23
URL: http://nilsandsofia.wordpress.com
Postat av: Katarina

Åh, sötnosarna!!! Stor kram från mig till er - vi ses snart då jag blir londonbo igen :)

2011-07-15 @ 14:34:44
Postat av: Sandra

Tack jag hoppas jag får något jobb! :-) Njae inte uppehåll, det är inget program jag läser, det är olika "levels". Har gjort level 2 nu, och får man jobb så brukar ens arbetsgivare betala för en att göra level 3 samtidigt som man jobbar. Annars får man göra level 3 full time och det vill jag inte göra just nu.. Hoppas dina studier går bra, det verkar så! :-) Kram!

2011-07-15 @ 23:19:38
URL: http://sandrisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0