Ny vecka nya rutiner och ny mat...

 
Pannkakor i lekstugan...

Harliga kladdiga bakesales cakes

Mina fina friterade rakor...

Jag ska ga upp tidigare pa morgonen, och gora mig sjalv klar innan jag vacker barnen. Tanker att det ar lattare att motivera dom pa morgonen om jag ar fardig och inte springer runt i morgonrock.  Jag ar ju saklart den mamman som kor mina barn till skolan fortfarande i pyjamas...

  • Jag ska flata Rakels har varje morgon innan skolan hon ar sa mycket finare i uppsatt har.

 

  • Jag ska bli battre pa att planera playdates

Jag ska laga mera mat, fick lite daligt sammvete nar jag pratade med en mamma i skolan som alltid lagar middag til sin man. Jag lagar typ aldrig mat till Mr Big, for det blir sa krangligt. Barnen ater ju helst fiskpinnar, kottbullar, kyckling, pasta ris. Ja ni vet barnmat, och da ater jag oftast med dom. Ska jag da laga mat igen till oss och ata middag 2 ganger? For jag orkar inte vanta tills Mr Big kommer hem da hungrar ja ihjal.  Sa nu har jag forsokt att gora roligare mat till mig och barnen  sa i veckan har jag gjort, fisksoppa, och friterade rakor ( enkelt och sa smiddig, blanda potatis mjol, mjol, vatten, kryddor persilja och joxa ner rakorna. Hettta sedan upp lite olja och stek. Till det serverade jag ris.

 

Sen har vi nya kvalls rutiner ocksa,  tidigare middag  17.30 sen dusch och ev laxlasning och sen mystid  (tv) tillsammans innan laggdags kl 19.30 Det ar helt meningslost att forsoka vanta sa alla kan ata middag det blir for sent och nar BF val kommer hem ar alla skit speedade och jag har hoga forvantningar om familje middag och sa blir det katastrof i stallet. Sa jag ar ledsen men vi ater inte middag tillsammans langre det for vi gora pa barnfria veckor.  Men han far ju ialafall hem lagad mat..


Kommentarer
Postat av: Sara

Nya rutinerna later perfekta. Vi har samma har for det funkar inte att vanta pa bf, sager samma sak det blir for sent. Vi brukar ata hela familjen tillsammans pa lordagar blir iaf en dag i veckan. Maste oxa bli battre pa playdates!

2011-09-09 @ 10:38:14
URL: http://londonsmile.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0