Jag passar aldrig in men jag ar en glad skit enda...




Jag har nog altat  det har forrut. Men jag kan umgas med vilka manniskor som helst, jag ar super social. Men jag passar inte in nagonstans. Pa universitet ar jag den vita aldre overklass tjejen. Aven om jag verkligen forsoker tona ner det. (Ni som kanner mig forstar).

I barnens skol-social liv finns 3 olika forladrar lager.

Division 1 Organic mums, tank skogsmulle, inget smink, lite overviktig kultur DN, teater och mycket laxlasning.

Division 2 Varsta varsta rika overklass hemma fruarna som har maids, gardner, nanny och PT. Ungarna gar alla pa svindyra privat skolor, mammorna har typ aldrrig arbetat och satter bara spratt pa sin mans pengar.

Division 3 Helt normala mammor men trakiga, engelska och totalt ointresserade av mig. Dom har redan sin lilla klick.

  

Jag ar bara helt fel, och inte sarskilt intresserad av att vara kompis med nagon av oavanstaende. jag ar for non-organic.  For fattig for dom rika, for ung for division 3 och sa ar jag ju skild.  

 

Hur manga ganger far jag hora det ”herregud har du 2 barn! ” Och sa tittar dom pa mig, och sen alltid en lite dommande bliken, och jag ser hur dom tanker -du borjade tidigt.

Visst sjalvklart ar det en komplimang att manga tycker jag ser mycket yngre ut en vad jag ar. Men nar jag tanker pa det att jag var 19 nar jag traffade x-keeet och 24 nar jag blev gravid ar det ju helt sjukt. Nar jag ser 19-aringar i dag och tanker skulle jag dejta en 19-aring never ever. Men det var ju vad han gjorde. Helt galet hela grejen. Jag kanner mig inte som 31, men det ar vall for att jag missade hela den dar perioden mellan 20-30 och tar igen det lite nu, och ibland kanner jag mig mycket aldre nar jag ar hemma och syr gardiner och gor stor kok.

Nar jag traffar nya manniskor typ hos frissan  och pratar om nagot jag har gjort pa mina barnfria veckor, och det sedan kommer upp att jag har barn. Sa blir det sjalvklart en massa fragor, for var ar mina barn nar jag ar pa gymnmet, ute med tjejkompisarna eller pa weekend trip??? JA med sin pappa sa klart. Men da maste man dra hela den storyn.  

 

Och om jag later bli att namna det faktum att jag har 2 barn och bara lossas att jag ar en tjej som dejtar en amerikan. Sa kanns det helt hemskt, som att ljuger. Men jag tror jag maste ova lite mera pa det. Man maste inte beratta allt for alla hela tiden. I bland kanns det dock som jag maste overkompensera, vara den som bakar dom godaste bullarna pa skolans cake sale for att visa att jag kan visst, eller vara den galnaste roligaste tjejen nar jag ar ut for att visa att man inte maste vara en trakig hemma mamma nar man fatt barn.. Pa universitet kanns det helt OK, dar skiter jag i allt. Vill bara vara bast i klassen,  ga ut med topp betyg och fa ett super jobb  men det ar vall ocksa nagon slags revanch. Jag har ju aldrig varit nagon pluggis innan direkt.

 Men som min mamma sa det kanske  ar arftligt att inte passa in, och jag vill inte vara nagon organisk henna fargad hemma mamma, ingen ung party tjej, inte fattig student heller for den delen.  Jag ar glad och stolt over den jag ar och jga kanner jag hittat mig sjalv. Onskar bara ibland att det kunde finnas lite fler som mig dar ute...


Kommentarer
Postat av: Johanna

I mina ögon är du såååå BÄST!

Du är så cool, OTROLIGT rolig, smart, streetsmart (bäst), snygg, social och DUKTIG!

Och du skriver sååå bra.

Bäst är du på att beskriva olika männsikor/ typer!

Det skrattar jag åt varje gång, ja...för att det är så bra, så träffande!

Jag tror MÅNGA skulle vilja vara i dina kläder!

KRAAAAM//

Kusinen (inte jävig :)

2011-05-26 @ 22:52:54
Postat av: Nina M

Vi "vanliga" tycker bara att du är cool. Det finns fler som du i Sverige.. Många kramar

2011-05-27 @ 08:07:23
Postat av: Millan

Hej,

Jag kommer inte riktigt ihag hur jag hittade till din blogg... men hur som helst sa bor aven jag i England. Bristol narmare bestamt, sedan tio ar och efter nagra ar i London. Jag trivs fantastiskt bra har maste jag saga men jag kanner igen mig sa val i det du skriver. Min son gar i skolan nu och jag kanner inte alls att jag har hittat min plats dar bland de andra foraldrarna. Det kanns lite som om jag har blivit 'den svenska mamman som jobbar och alltid kommer inspringade till skolan en minut innan barnen kommer ut'. Och med tanke pa att de flesta mammorna i Nils skola INTE jobbar sa kanns det lite som om de inte alls forstar mig. Och jag forstar inte dom...

Jag kanner sa val igen precis de dar kategorierna av mammor som du pratar om och inte heller jag kanner mig hemma i nagon av dess grupper.



Fast jag trivs sa bra har och inte har nagra planer pa att flytta till Sverige sa ar det kanske anda inte sa konstigt att den storsta delen av mitt sociala liv bestar av andra svenska mammor som bor har. De kanns som om vi trots allt forstar varandra bast. Hur ar det for dig? Umgas du mest med engelska tjejer eller har du lart kanna andra svenskar (eller folk fran andra lander)?



Vilken trevlig blogg du har forresten! Jag ska kika vidare har nu :-)



Millan

2011-05-27 @ 09:39:51
URL: http://nilsandsofia.wordpress.com
Postat av: Carin

Hej Malin!

Ah vad jag kanner igen det du skriver - de har olika typerna av engelska tjejer. (jag bor sjalv i Cheltenham, England). Har en massa trevliga vanner, men ibland kanns det som att ingen ar riktigt som jag. Tror att det har med kulturella skillnader att gora - man ar lite "annorlunda" som svensk, inte lika "tjejig" kanske, har svart att satta fingret pa vad det ar ibland. Min son gar pa privatskola och manga av mammorna dar jobbar inte och ar sa valdigt "osvenska". Som tur ar har jag ett par svenska vanner har i Cheltenham som jag traffar ibland.

Keep up the good work med din blogg - den ar jattebra!

Kram, Carin

2011-05-27 @ 12:59:11
Postat av: Cicci o Fiie

kul!

2011-05-27 @ 14:52:57
URL: http://soeci.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag verkligen diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 03:38:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0